Nörolojik Tedaviler

TMS Nedir?

Transkranial Manyetik Stimülasyon

TMS, açılımı Transkraniyal Manyetik Stimülasyon veya Transkraniyal Manyetik Uyarım (TMU)’dır. TMS başın belli bölgelerinden beyne direkt olarak ulaşan özel bir cihazla yoğunlaştırılmış manyetik darbeler göndererek beyin hücrelerinin uyarılmasını sağlayan bir tedavi yöntemidir.

TMS Tedavisi

TMS tedavisi genellikle ilaç tedavisine yanıt vermeyen depresyon tedavisinde kullanılmakla birlikte, migren, obsesif kompulsif bozukluk (OKB) gibi diğer bazı durumlar için de araştırılmaktadır. TMS tedavisinde amaç, özellikle bazı psikiyatrik hastalıklarda görülen dengesiz beyin aktivitesini düzenlemektir.

TMS Tedavisinin Fiyatı Ne Kadar?

TMS tedavisinin fiyatı, çeşitli faktörlere bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

TMS tedavisi, devlet hastaneleri ve özel sağlık kuruluşlarında uygulanabilmektedir. Devlet hastanelerinde TMS tedavisi SGK kapsamında sunulmaktadır. Özel sağlık kuruluşlarında ise fiyatlar kurumdan kuruma değişiklik gösterebilmektedir.

Kapsamlı bir özel sağlık sigortanız varsa, TMS tedavisi için sigorta kapsamında olup olmadığını öğrenmeniz faydalı olacaktır. Bazı özel sağlık sigortaları, TMS tedavisini belirli bir limit dahilinde karşılayabilmektedir.

TMS tedavisi, genellikle 20-30 seans arasında uygulanmaktadır. Her seansın süresi yaklaşık 30 dakikadır. Tedavi süresi, hastanın durumuna göre değişebilmektedir. Bu da toplam tedavi maliyetini etkilemektedir. TMS tedavisi, haftada 5 güne kadar uygulanabilmektedir. Uygulama sıklığı da tedavi maliyetini etkileyen bir faktördür.

TMS Tedavisi Ne Kadar Sürer?

TMS tedavisinin süresi, hastanın durumuna ve uygulanan tedavi protokolüne göre değişkenlik gösterebilir.

Haftada 3 ila 5 seans olmak üzere, toplamda 15-20-30 seans şeklinde, 4-6 haftalık bir süreci kapsar. Her seans yaklaşık 30 dakika sürer. Toplam tedavi süresi: 2 ila 6 hafta arasında değişir.

Bazı hastalarda, daha az seansla fayda görülebilir. Seanslar 2-3 günde bir uygulanabilir. TMS tedavisinin ne kadar süreceğini kesin olarak söylemek için bir psikiyatri uzmanına danışmanız gerekir.